حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تاريخ : یکشنبه هفتم آبان 1391 | 18:29 | نويسنده : محمود پورتیموریان

پاسخ به سوال مهدی

سلام میخواستم بدانم جرم خوردن مشروبات الکلی برای کسی که اولین بارش هست چیست

با تشکر از حضور شما در وب عدل و داد 

جواب:

در اینگونه مواقع اگر شخص دستگیر و به دادگاه اعزام شود حکم 74 ضربه شلاق تعزیری می باشد و اگر حکم قطعی باشد می بایست 74 ضربه را متحمل شده یا طی حکم قاضی می تواند آن را به جزای نقدی تبدیل نموده و پرداخت گردد

صورت دومی نیز دارد در حکم اعلام می شود که حکم صادره تعلیقی می باشد که این بدان معنا می باشد مثلا حکم تعلیق برای یک سال است اگر شما در طی این یک سال مجددا مرتکب این جرم شود هم مجازات قبلی را متحمل می شوید و مجازات جرم جدید را

خوشحال می شویم پاسخگوی شما باشیم. 

 سوال آقای سرلک

سلام ممنون از وبلاگ مفیدتون. سال 89 در جاده کمربندی(دوباند) شهرمون با یک پسربچه که ناگهان از بین درختچه های داخل بلوار بیرون دوید تصادف کردم. اون بچه چندروز توی کما بود بعد که بهوش اومد بعلت اسیب نخاعش نمیتونست راه بره و چندتا اسیب دیگه هم دیده بود به همین دلیل تاحالا طول درمان داشته حالاهم موقع دادگاه شده. من موقع رانندگی همه ی قوانین رو رعایت کرده بودم ولی افسر منو بخاطر عدم توجه به جلو مقصر شناخت!!! اینجور که بوش میاد دیه خیلی خیلی زیاد میشه و منم نمیتونم پرداختش کنم. حالا میخوام بدونم ایا میشه طبق قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اون بچه مقصر شناخته بشه؟ یااینکه شهرداری رو بخاطر عدم نصب پل عابر پیاده و خط کشی عابر پیاده یا سرعت گیر مقصرکرد؟ یا هر راهی که من مقصر شناخته نشم؟

جواب سوال آقای سرلک:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

در ابتدا امیدوارم که هرچه سریعتر مشکل شما حل  شود

در خصوص پاسخ به شما باید عرض نمایم که قانون ما عطف به ماسبق نمی شود منظور اینکه قانون و رای صادر شده به قبل بر نمی گردد

و در خصوص سوال شما مبنی بر قانون جدید راهنمایی و رانندگی باید عرض نمایم که این قانون اعلام نموده اگر خودرویی با عابر پیاده در زیر پل تصادف نماید این تصادف نصف می گردد بین طرفین پس تصادف اگر در زیر پل بود 50 به 50 می گردید.

سئوال 4

سلام
راستش مادر من چند سال پیش ضامن یه نفر شدو اون فرد هم ضامن مادرم. برای یه وام که الان با سودش 20 میلیون شده.آخه طرف همکارش بوده و الان فرار کرده به خارج از کشور.
حالا رئیس بیمارستان میگه چون اون فرار کرده شما باید قسط های وامتون رو با دیرکرد پرداخت کنید.حالا مادرم نامه نوشته که درخواستشون رو تغییر بدن. لطفا راهنمایی می کنید؟

سلام راستش من اطلاعات زیادی ندارم
وام 12میلیون بوده
از بیمارستان گرفته
از وقتی طرف فرار کرده فکر کنم مادرم هم اقساط اونو پرداخت نکرده البته فکر کنم
اصلا اطلاع از اون خانم نداریم از فامیل هاش هم که می پرسیم میگن خبر نداریم
راستش اون اولا که فرار کرده بود داییم از اینتر پل آمارشو دراورد گفتن چنین کسی رو نمیشناسیم.فکر کنم پناهنده شده.البته عموم هم وکیله ولی به دلایلی نمی خوایم ازش کمک بگیریم.میشه بگید چیکار باید کرد؟

پاسخ 4

با سلام خدمت شما دوست عزیز در ابتدا باز هم تشکر می کنم از حضور سبزتون در این وب در قانون ایران ضامن نیز متعهد شناخته می شود و با عنایت به اینکه مادر شما ضمانت همکار خود را نموده است و ایشان اقساط خود را پرداخت ننموده مادر شما متهد بوده و می بایست پرداخت نماید اما می تواند در دادگاه اقامه دعوا نموده و درخواست عسر و حرج دهد تا اقساط را سبک نموده و ایشان پرداخت نماید یعنی در دادگاه بگوید توانای پرداخت را ندارد تا اقساط آن را سبک نمایند و در خصوص همکارشان می تواند در دادگاه نیز اقامه دعوا نموده تا نامبرده را به کشور بازگردانند و مادر شما بتواند طلب خود را دریافت نماید و اگر مادر شما مدرکی از نامبرده مثل چک یا سفته از وی در هنگام ضمانت گرفته باشد بهتر بوده و این سیکل سریعتر انجام و پیگیری می شود.((باز هم درخدمت شما هستیم.))

 

پاسخ 5 خانم سارا:

ضمن تشکر از شما دوست عزیز در خصوص حضورگرمتان در وب ما
بعد از قبولیدر آزمونوکالت می بایست به مدت 18 ماه دوره کارآموزی را پشت سر گذاشته و بعد از آن امتحانی به نام امتحان اختبارشرکت نموده که این امتحان به صورت شفاهی بوده و بعد از قبولی در این آزمون و با توجه به قبولی شما در مرکز آزمونی که امتحان داده اید مشغول به کار می شوید.


برچسب‌ها: سوالات, مشاوره, انجام وکالت, انجام مشاوره, پسخ به سوالات



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ] [ 20:54 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: